100 szóban Budapest / Mostra "Budapest in 100 parole"

Sono stata invitata tra i 12 illustratori che hanno illustrato i 12 racconti finalisti del concorso di letteratura ungherese 100 szóban Budapest /Budapest in 100 parole. Ho potuto scegliere il testo ed ho scelto di illustrare il bellissimo racconto di Miklós Véssey: "A Ferencieken" che (sorpresa!) ieri ha vinto il Primo Premio assoluto!!! Complimenti al giovanissimo scrittore! La mostra delle illustrazioni è visibile a Budapest nel Bálna dove potete acquistare anche il libro pubblicato. http://balnabudapest.hu/ //

Nagy örömmel vettem részt a "100 szóban Budapest" pályázat első kiadásán. A 12 meghívott illuszrátor egyikeként 12 döntőbe jutott írás közül választhattam. Véssey Miklós: A Ferencieken c. munkája ragadott magával és ezt illusztráltam. Miklós tegnap ezzel az írással
 első díjat nyert a pályázaton! Gratulálok neki! A kiállítás a Bálnában megtekinthető október végéig és hamarosan könyv formájában is megjelenik.

Véssey Miklós: A Ferencieken

A Ferencieken álltunk hajnalban, miután egész éjjel próbáltam összeszedni valami nőt, hogy megbosszuljam rajtad a fájdalmat, amit okozták nekem, de nem tudtam összeszedni senkit, mert annyit ittam, hogy támolygó gondolataim részegen botladozva egytől egyig beléd zuhantak, mint valami kikerülhetetlen kátyúba, úgyhogy inkább otthagytam a bulit, és elindultam hazafelé, gyalogolnom kellett, mert nem volt bérletem, szembejöttél a Ferencieken, észrevettél, megálltál, kialudva, józanul és mély sajnálattal meredtél rám egy percig, majd furcsán elhúztad a szád, és az aluljáró sötétjébe ereszkedtél, először a lábfejed, utoljára a kontyodból kiálló hajszál tűnt el, és az aluljárót egy hétre rá színültig tömték földdel, mint valami sírgödröt. 

Képek az október 8-ai díjátadóról.





Commenti